גם השנה: בולטון פוטנציאל מוביל את ענף הפרסום החרדי

    שלמה בן יוסף No Comments on גם השנה: בולטון פוטנציאל מוביל את ענף הפרסום החרדי
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "יפעת בקרת פרסום" מציגה: דירוג הפרסום במגזר הדתי חרדי לסיכום שנת 2013
    המפרסם המוביל: קבוצת שטראוס
    המותג המוביל: יש
    משרד הפרסום המוביל: בולטון פוטנציאל
    מפרסמים ומותגים

    מיקום

    מפרסם

    2012

    2013

    שינוי

    1

    קבוצת שטראוס

    4.44

    6.38

    44%

    2

    תנובה

    3.79

    4.76

    26%

    3

    יוניליוור ישראל

    3.68

    4.47

    21%

    4

    רשת שופרסל

    3.23

    3.95

    22%

    5

    סנו

    3.06

    3.17

    4%

    6

    החברה המרכזית למשקאות

    2.22

    2.80

    26%

    7

    מכבי שירותי בריאות

    1.70

    2.31

    36%

    8

    אלקטרה מוצרי צריכה

    2.09

    1.72

    -18%

    9

    יפאורה תבורי

    1.26

    1.66

    32%

    10

    קופ"ח מאוחדת

    1.07

    1.60

    49%

    יצאו מהטבלה: קבוצת אסם ושירותי בריאות כללית
    נכנסו אל הטבלה: יפאורה תבורי וקופ"ח מאוחדת

    נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "ההוצאה לפרסום לנפש למגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי. הסיבות מגוונות, החל ממדיה טלביזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן: התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי חרדי'.

    הסטטוס קוו בצמרת המפרסמים המובילים במגזר הדתי נשמר, כאשר 7 המפרסמים הראשונים נשארים באותו המקום, ולמרות זאת, הם רושמים כולם עלייה ממוצעת של 25%.

    קבוצת שטראוס המובילה את הפרסום במגזר הכללי, ממשיכה להוביל את הפרסום גם במגזר הדתי ולעמוד במקום הראשון עם השקעה של כ- 6.38 מיליוני שקלים במהלך שנת 2013 המהווים עלייה של כ- 44% לעומת 2012.

    המותגים הבולטים של שטראוס בפרסום בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל הם תפוצ'יפס המפעילה את הלקוחות בהגרלות נושאות פרסים ובקריאטיב מודרני ומוקפד, קפה טורקי המעודדת את הלקוחות להתקשר עם תירוץ "מדוע לא התעוררו בבוקר" ולזכות בערכת קפה, ושוקולד פרה המגרילה קניות של שנה שלמה.

    במקום השני ברשימה עומדת תנובה עם השקעה של כ- 4.76 מיליוני שקלים בפרסום המהווים עלייה של כ- 26% ביחס ל- 2012.

    גם השנה תנובה השקיעה בפרסום ה- "יופלונים" (גרסה מוקטנת של יופלה) תחת הסלוגן: "יופלונים רגעים של בריאות", ונכנסת למגזר עם המהפיכה הבריאותית שלה עם השוקו החדש והבריא עם 96% חלב ו30% פחות סוכר תחת הסלוגן "מה שטוב ומה שמהנה בלגימה אחת" באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD.

    יוניליוור ממוקמת במקום השלישי באמצעות פרסום מימד עם השקעה של כ- 4.47 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 21% לעומת 2012. המותג המוביל ב- 2013 של יוניליוור הוא שמפו CLEAR נגד קשקשים, כשאחריו נמצא "כריות" שהשיק את ה"מיני כריות" והוסיף עוד טעם- וניל ועוגיות.

    רשת "יש" השייכת לשופרסל, היא רשת המזון הגדולה ביותר בפרסום במגזר וממוקמת במקום הרביעי עם השקעה של כ- 3.95 מיליון שקלים. "יש" מפרסמת תחת הסיסמה "קונים בזול", באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל.

    "יש" מתייחדת בכך שהיא מציעה לציבור גם כרטיס אשראי המשמש ככרטיס מועדון, וזאת באמצעות משרד הפרסום אפיקים.

    השנה נכנסת יפאורה תבורי לרשימת 10 המפרסמים המובילים עם השקעה של כ- 1.66 מיליוני שקלים שהם עלייה של 32% לעומת 2012, בסיוע של משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות. יפאורה תבורי המנסה לערער את ההגמוניה של קוקה קולה במגזר, מפרסם בעוצמה גבוהה את את RC קולה עם עלייה של כ- 27% בהשקעה לפרסום בשנת 2013, כאשר היא מציגה את המשקה כמוצר חובה בארוחות החג ובאירועים משפחתיים. בנוסף, מפרסמת החברה גם את מבצע "המרוץ לפקקים של RC" שהזוכים בו, זוכים ל- 3 דקות בהם הם יכולים לזכות מכל הבא ליד.

    במקום השמיני נמצאת אלקטרה המפחיתה כ- 18% מתקציב הפרסום שלה ומפרסמת עדיין בווליום גבוה את מבצעי חנוכה ופסח. אלקטרה גם מפרסמת את מקפיא ליבהר ומזגני אלקטרה תחת הסלוגן: "יצירה קלאסית חדשה" באמצעות תוצאות אפקטיביות.

     

    מותגים

    מקום

    מותג

    2012

    2013

    שינוי

    1

    יש – רשת מזון

    2.75

    2.47

    -10%

    2

    מכבי שירותי בריאות

    1.69

    2.31

    37%

    3

    קופ"ח מאוחדת

    1.06

    1.65

    55%

    4

    באדג'ט

    0.71

    1.59

    125%

    5

    ספרי אור החיים

    1.40

    1.37

    -2%

    6

    סימילאק

    1.40

    1.32

    -6%

    7

    מטרנה

    1.08

    1.27

    18%

    8

    משרד התחבורה

    1.43

    1.23

    -14%

    9

    שירותי בריאות כללית

    1.04

    1.14

    10%

    10

    מחסני חשמל

    1.27

    1.09

    -15%

    גם השנה, ממשיכה קטגוריית קופות החולים להגדיל את ההשקעה בפרסום, עם עלייה של 7% לעומת שנת 2012.

    מכבי שירותי בריאות ממוקמת במקום השני ברשימת המותגים עם השקעה בפרסום של כ- 2.31 מיליוני שקלים המהווים עלייה של כ- 37% לעומת 2012.

    בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, מפרסמת מכבי את השירותים שהיא מציעה תחת הסלוגן "כיסוי כזה עוד לא היה". בנוסף, מפרסמת מכבי את כרטיס "מכבי שלי" עמו ניתן לקבל הנחות על טיפולים ושירותים נוספים.

    במקום השלישי ממוקמת השנה קופ"ח מאוחדת עם עלייה של חמישה מקומות וכ- 55% בהשקעה לפרסום.

    בעזרת משרד הפרסום גל אורן BSD, מציגה קופת החולים את מהפכת הבריאות שלה המעניקה תמיכה, ליווי צמוד ומגוון כלים נוספים שמתווספים לרופאים, אנשי המקצוע והמכשור המתקדם ע"מ לסייע ללקוחותיהם לשמור על אורח חיים בריא תחת הסלוגן "עושים השתדלות לבריאות".

    במקום התשיעי ברשימה נמצאת שירותי בריאות כללית עם עלייה של 10% בהשקעה בפרסום ובאמצעות משרד הפרסום אפיקים, מציגה את שירותי "כללית פלטינום" והמושלם.

    גם השנה, ניתן לראות המאבק בין שתי ענקיות תחליפי החלב שסימנו את המגזר החרדי כאסטרטגי.
    סימליאק, במקום החמישי ברשימה השקיעה כ- 1.32 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ- 6% בהשקעה לפרסום. סימילאק המפרסמת באמצעות משרד הפרסום מימד, מציגה את סימילאק באריזת 900 גרם תחת הסלוגן "לתינוק שלי רק סימילאק" ומציגה את יתרונותיה- גם חסכונית, גם טובה לעיכול, גם טובה לגדילה וגם ליכולת שכלית.

    מטרנה מבית מוצרי מעברות במקום השביעי ברשימה עם השקעה של כ- 1.27 מיליון שקלים בהשקעה לפרסום המהווים עלייה של כ- 18% לעומת 2012. באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מציגה מטרנה עם תוספת שמן בטאפלמיטט וגם היא מציגה את היתרונות הבולטים של התוסף שלה- מסייע לעיכול, להתפתחות, להגנה חיסונית וכשר למהדרין.

    בנוסף, עלתה מטרנה בקמפיין "מטרנה מעניקה לך שנה חלומית עם משכורת לשנה מתנה" שמציע ללקוחותיה להשתתף בהגרלה לקבלת "משכורת חודשית בסה"כ 5000 ש"ח למשך שנה.

    באדג'ט השכרת רכב נכנסת השנה היישר אל המקום הרביעי עם יותר מהכפלה של תקציב הפרסום שלה, באדג'ט מנסה לעשות חינוך שוק במגזר המתבסס על השכרות, גם לפרקי זמן קצרים בחגים.

    יצא מהרשימה- תנובה
    נכנס לרשימה- באדג'ט

     

    משרדי הפרסום

    מקום

    משרד פרסום

    2012

    2013

    שינוי

    1

    בולטון פוטנציאל

    19.40

    21.76

    12%

    2

    אפיקים

    13.18

    14.45

    10%

    3

    גל אורן BSD

    12.42

    13.48

    9%

    4

    מימד

    10.54

    11.01

    4%

    5

    תוצאות אפקטיביות/RESULTS

    8.41

    6.95

    -17%

    6

    לפם

    3.53

    4.03

    14%

    7

    בראשית

    2.39

    3.41

    43%

    8

    דמיון פרסומאים

    1.79

    3.06

    70%

    9

    MCCANN GO

    3.53

    2.80

    -21%

    10

    קלמן V

    1.75

    2.70

    54%

    גם השנה ממשיך משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בניהולו של אברהם בריסק להוביל בפער ניכר את רשימת משרדי הפרסום עם השקעה של כ- 21.76 מיליוני שקלים שמהווה עלייה של כ- 12%.

    בין המפרסמים באמצעות משרד זה, ניתן למצוא את קבוצת שטראוס הבולטת עם שלל מבצעים והגרלות בהם ניתן לזכות בין היתר במכוניות, וסכומי כסף המגיעים עד 100,000 שקלים.

    הקמפיין המוביל של בולטון פוטנציאל בשנת 2013 היה לקופת החולים מכבי תחת הסלוגן "כיסוי כזה עוד לא היה". מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם בולטון פוטנציאל הם מטרנה, רשת הקמעונאות יש (שופרסל), דואר ישראל ועוד.

    נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "קבוצת שטראוס בולטת השנה באמצעות פרסום בולטון פוטנציאל לא רק בווליום הפרסומי, אלא גם בזכות הקריאטיב המודרני וההפעלה היוצאת דופן של הלקוחות בהגרלות ותחרויות נושאות פרסים בשלל מותגים".

    במקום השני בטבלת משרדי הפרסום המושקעים נמצא משרד הפרסום אפיקים של יגאל רווח, עם השקעה של כ- 14.45 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ- 10% לעומת 2012.

    בולטים הקמפיינים שביצע המשרד עבור בזק עם קמפיין "סליחה, לא הזמנתי אינטרנט", המציע טלפון כשר ללא צורך באינטרנט. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום אפיקים הם סנו, שירותי בריאות כללית, בנק פאג"י ועוד.

    במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD עם השקעה של כ- 13.48 מיליוני שקלים.
    בין המפרסמים במשרד פרסום זה ניתן למצוא את תנובה, קופת חולים מאוחדת, אופטיקה הלפרין ובנק הפועלים.

    בנוסף, מפלגת הבית היהודי בחרו להעזר במשרד זה הן בקמפיין הבחירות הכלליות שהתקיימו בסוף ינואר ולאור ההצלחה הארצית גם במערכות הבחירות המקומיות.

    במקום הרביעי נמצא משרד הפרסום מימד עם השקעה בפרסום של כ- 11 מיליוני שקלים.
    במסגרת העבודה עם החברה המרכזית למשקאות, השיק במגזר הדתי את הגבינה הצהובה בעלת כשרות מהודרת וללא חומרים משמרים- נעם, מבית טרה. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום מימד הם יוניליוור, סנו, אסם ועוד.

    לפ"ם נותר במקום השישי עם השקעה של כ- 4.03 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ- 14% לעומת 2012. את העלייה ניתן לייחס ל-2 מערכות בחירות שהתקיימו במהלך 2013- כללית ומקומית, למאבק בתאונות הדרכים, במגזר הדתי ולקמפיין "רק שתי טיפות" של משרד הבריאות שנבע מבהלת הפוליו.

    דמיון פרסומאים נמצא במקום השמיני עם גידול של 70% הנובע כתוצאה מגידול מתקציב הפרסום של מלכות וקסברגר, צרכניית נתיב החסד ומוצרי סמסונג השונים.

    השנה נכנס לעשיריה הראשונה משרד הפרסום קלמן V עם השקעה של כ- 2.70 מיליון שקלים, המהווים זינוק של כ- 54% לעומת 2012. קלמן V הוא משרד הפרסום של עיתון המודיע והוצאת הספרים שלו, אופנת רויאל, המכללה החרדית בירושלים ועוד.

    יצא מהרשימה- פרסום חן
    נכנס לרשימה: קלמן V



    0 תגובות